Seo терміни. 89 важливих SEO-термінів
Основні визначення
Search Engine Optimization (SEO) – оптимізація під алгоритми пошуку. Це низка заходів для збільшення видимості сайту в пошукових системах.
Пошукові системи (скор. ПС ) – складні програмні комплекси для здійснення пошуку в Інтернеті. ПС відповідають на запити користувача матеріалами у різній формі (посилання на сайти, зображення та відео за темою, списки компаній та ін.). Даний формат відповіді запит і є пошукова видача . Видача є результатом ранжування сайтів.
SEO-аудит сайту – детальний аналіз сайту на предмет пошуку помилок, що негативно впливає на просування, а також відповідності його сторінок структури до вмісту, і ряду технічних параметрів вимогам пошукових систем.
Саджест – це підказка, що спливає в рядку ведення пошукової системи коли ви вводите той чи інший запит.
Релевантність – ступінь відповідності сторінки пошуковому запиту (у тому числі і інтенту користувача).
Інтент – це потреба користувачів у моменті введення запиту до ПС. Наприклад, якщо людина шукає “магазини, де можна купити вхідні двері”, то його інтентом буде пошук магазину та покупка дверей.
Сайт – сукупність електронних документів (сторінок), об’єднані під одним доменним ім’ям і пов’язані між собою внутрішньою перелінковкою.
Анкор – текст посилання, який міститься між тегами <a> і </a>. Анкор посилання дає зрозуміти пошуковій системі, яким пошуковим запитам буде релевантна сторінка, на яку вона вказує.
robots.txt – текстовий документ у кореневій директорії сайту, що містить інструкції для роботів пошукових систем. Варто відзначити, що всі інструкції в robots.txt мають рекомендаційний характер і в окремих випадках можуть бути проігноровані пошуковим роботом.
Сторінка 404 (Помилка 404) – відображається, якщо сервер працює і відповідає, але конкретна сторінка, яку запитують, не знайдена або видалена.
Гіперпосилання – активне (клікабельне) посилання, при натисканні на яке дається команда відкриття електронного документа. Приклад: https://seobanda.com/
Вічне посилання – посилання, розміщене на сторінці назавжди, тобто, доки він існуватиме у Всесвітньому павутинні. Прикладом може бути будь-яке посилання.
ЧПУ (Людинозрозумілий УРЛ) – адреса веб-сторінки, зручна для сприйняття людиною. ЧПУ передбачає інтуїтивно зрозумілі користувачеві адреси, структура яких схожа на ієрархію у звичайній файловій системі.
Google Analytics (скорочено GA)– аналітичний інструмент, який надається Google для збору детальної статистики відвідувачів веб-сайтів. Статистика збирається на сервері Google, користувач лише розміщує JS-код на сторінках свого сайту.
AdWords – сервіс контекстної реклами від компанії Google, що надає зручний інтерфейс та безліч інструментів для створення ефективних рекламних повідомлень, є флагманським рекламним проектом Google та основним джерелом доходів.
Органічна (природна) видача – частина видачі пошукової системи, на яку не впливає рекламна видача. Формується під час ранжування сайтів пошукової системи.
HTML (від англ. Hypertext Markup Language – “мова розмітки гіпертексту”) – це стандартна мова розмітки документів у Всесвітньому павутинні. Майже всі веб-сторінки створюються за допомогою HTML.
Тег – це елемент мови розмітки тексту (HTML)
Рівень вкладеності – це параметр, який відповідає за положення веб-сторінки у загальній структурі сайту. Рівень вкладеності визначається мінімальною кількістю кліків (переходів), які потрібно зробити, щоб досягти даної сторінки з головної сторінки сайту. Головна сторінка сайту завжди має рівень вкладеності 0. Усі інші сторінки, на які можна потрапити з неї за один клік – рівень вкладеності 1.
DMOZ – багатомовний анотований каталог ресурсів інтернету, який підтримує редактори-волонтери. Дані з ODP використовуються на 209 інших сайтах, особливий інтерес серед яких представляє Google, який останнім часом користується все більшою популярністю в Рунеті. Всі ці сайти підвищать Link Popularity та PageRank Вашого сайту, що, у свою чергу, підвищить його видимість як у Google, так і в інших пошукових системах.
URL (від англійської – Uniform Resource Locator) – це адреса файлу в Інтернеті. Приклади URL-адреси: www.example.com або foo.example.com. Адреса, яку використовує веб-браузер для пошуку ресурсу в Інтернеті. Адреса URL зазвичай починається з імені протоколу, за яким слідує назва організації, що володіє вузлом (суфікс позначає тип організації).
Наприклад:
- https://www.seobanda.com/ містить такі відомості: http: даний веб-сервер використовує протокол HTTP.
- www: цей вузол знаходиться в Інтернеті. edu: цей веб-сайт належить освітній установі.
- ru: цей російський сервер.
URL-адреси також називають адресами в Інтернеті.
Дублі сайту – можуть створюватися простим копіюванням чужих сайтів та публікацією їх під новим доменним ім’ям. Якщо доменні імена вихідного сайту та сайту-дубля належать різним країнам, то поява сайту-клону може не супроводжуватись санкціями пошукових систем.
Сайти дублі нерідко робляться цілком легально. Наприклад, сайт створюється російською мовою, реєструється доменне ім’я ххххх.ua. Дублі цього сайту розміщуються у зонах України та Казахстану, з відповідними доменними іменами. При цьому дублі можуть бути доповнені кількома статтями національною мовою, на ці сайти мають бути розміщені посилання на відповідні регіональні ресурси. У цьому випадку пошукові системи індексуватимуть ці сайти, не висуваючи претензій.
Дублюються не лише сайти. Нерідко виконуються дублі сторінок та копії окремих статей. Якщо пошукова система фіксує на якомусь сайті велику кількість запозиченого контенту, рейтинг сайту знижується.
Існують способи обходу цих обмежень. Наприклад, на сторінці розміщуються копії статей з інших сайтів, але всі статті беруться з різних сайтів. Або статті піддаються обробці – слова замінюються синонімами, змінюється порядок слів у фразах, тобто виконується так званий рерайт. Для пошукової системи такий текст є унікальним, хоча якість і змістовність тексту може помітно погіршуватися після рерайту.
Сторінки, на яких дублі суттєво падають у рейтингу, не мають жодного авторитету для пошукових роботів і «тягнуть» інтернет-ресурс на низькі позиції в пошуку.
Банер – (від англійського banner — прапор, транспарант) є графічним зображенням, що виконує якусь рекламну функцію і є активним гіперпосиланням, що веде на сайт рекламодавця. Головна перевага банера – його інформативність, що досягається простими способами. Психологи стверджують, що сприйняття картинки ефективніше, ніж зчитування тексту. Графіка надає характеру сторінки певної інтерактивності, яка дуже позитивно сприймається користувачами. І в цілому, зображення, особливо динамічне, прикрашає сторінку сайту. За статистикою користувачі набагато швидше здійснюють переходи банерами, ніж текстовими посиланнями.
Чаклун У ПС Google – додаткові релевантні відповіді, які підмішуються в основну пошукову видачу (фактично окремі пошуки). Пошук за картами, картинками, відео, швидкі відповіді та ін.
Коефіцієнт конверсії (CR – conversion rate) – це відсоткове співвідношення результатів у будь-якому процесі порівняно із загальними показниками за певний період часу.
Конверсія в інтернет-маркетингу – це відношення числа відвідувачів сайту, що виконали на ньому будь-які цільові дії (приховані або прямі вказівки рекламодавців, продавців, творців контенту – купівлю, реєстрацію, підписку відвідування певної сторінки сайту, перехід по рекламному посиланню), до загального числу відвідувачів сайту, виражене у відсотках.
Наприклад: у вас є інтернет-магазин з продажу будь-якої продукції. Припустимо, що за добу на нього заходить 500 унікальних відвідувачів. Протягом цієї доби у вашому магазині здійснюється 7 різних покупок. У разі відсоток конверсії відвідувачів і покупців дорівнює 1,4 (7 покупок/500 відвідувачів*100=1,4%).
Сервер – це комп’ютер, виділений із групи персональних комп’ютерів (чи робочих станцій) до виконання будь-якої сервісної завдання без участі людини. Сервер і робоча станція може мати однакову апаратну конфігурацію, оскільки різняться лише з участі у роботі людини.
Деякі сервісні завдання можуть виконуватись на робочій станції паралельно з роботою користувача.
Медійна реклама (медійна реклама в інтернеті) – це розміщення інтерактивних анімаційних та мультимедійних банерів різного розміру. В основному їх розміщують на порталах новин, тематичних сайтах, в соціальних мережах.
Основне завдання медійної реклами – візуальний вплив на потенційного клієнта.
Медійна реклама ефективна:
- акціях;
- при розкручуванні брендів, торгових марок;
- при інформуванні широкої аудиторії про нові продукти,
- як підтримка в Інтернеті офф-лайн рекламних кампаній
(показуються ролики, аналогічні телевізійним, для більшого впізнавання) - У ситуації, коли Ваш товар або послуга не відомі широкої аудиторії, використання тільки пошукових систем або можливостей контекстної реклами не допоможе вийти на нових користувачів. Люди не шукають через пошукові системи те, про що не знають. Медійна реклама здатна вирішити цю проблему. Вона створює новий попит, інформуючи користувачів про існування раніше невідомого товару чи послуги.
- Охоплення нових сегментів цільової аудиторії, недосяжних для пошукових систем, — це основне завдання медійної реклами.
- Особливістю медійної банерної реклами є те, що вона підходить для рекламних кампаній з великим бюджетом та вимагає попередньої підготовки (створення банера, вибір рекламних майданчиків).
CMS – інформаційна система або комп’ютерна програма для забезпечення та організації спільного процесу створення, редагування та керування контентом.
Склейка – об’єднання кількох сайтів в один в індексі пошукової системи, які зазвичай є дзеркалами. Склеюватися сайти можуть з різних причин, наприклад, сам вебмайстер захотів склеїти дзеркала сайту, але іноді відбувається автоматизоване склеювання дзеркал пошуковими системами, наприклад сайт доступний як з www, так і без нього (при цьому в пошуковій видачі відображається тільки одна версія з них)
Пагінація – розбиття інформації на сторінки (паперові чи електронні). Також під цим поняттям іноді мають на увазі порядкову нумерацію сторінок, що позначаються колонцифрами, розташованими внизу, вгорі або збоку сторінки.
В інтернеті, під пагінацією розуміють показ обмеженої частини інформації на одній веб-сторінці (наприклад, 10 результатів пошуку або 20 форумних тредів). Вона повсюдно використовується у веб-додатках[1] для розбиття великого масиву даних на сторінки, і включає навігаційний блок для переходу на інші сторінки.
CTR сторінки – це кількість кліків за оголошеннями, поділена на кількість переглядів сторінки.
CTR сторінки = кліки/перегляди сторінки.
Якщо було 2 кліки та 250 переглядів сторінки, CTR рекламного блоку становить 0,8% (2/250=0,8%).
Мікродані – структуровані дані на сайті (адреси, товари, відгуки, події), за допомогою спеціальних тегів, в які ці дані містяться. Робиться для того, щоб пошукова система краще розуміла, де в тебе адреса, де товари, а де відгуки… І відповідно правильно їх індексувала.
Sape – одна з найпопулярніших бірж посилань у Рунеті. Дозволяє розміщувати рекламні посилання як на головних, так і внутрішніх сторінках сайтів. Надає можливість веб-майстрам налагодити ефективне отримання прибутку зі своїх майданчиків, а оптимізаторам просунути ресурси в пошукових системах. Sape має різні режими роботи, що істотно зменшують тимчасові витрати на пошуки відповідних майданчиків та розміщення потрібного матеріалу.
Random – Слово рандом у перекладі англійської означає випадковий, довільний. Це генерація випадкових чисел.
Цілі (в Google Analytics) – це інструмент відстеження ефективності роботи сайту, допомагає зафіксувати потрібні вам (цільові) дії відвідувачів та побачити, як % аудиторії їх виконує.
Нудота – частота вживання в тексті тих самих слів.
Переспам – Перевищення допустимої щільності входження ключових слів у межах однієї сторінки.
Landing page – це цільова, або посадкова сторінка, яка відкривається під час переходу за оголошенням і є логічним його продовженням. Основна мета – перетворення відвідувачів на покупців.
DNS (англ. Domain Name System – система доменних імен) – це система, що дозволяє перетворювати символьні імена доменів в IP-адреси (і навпаки) в мережах TCP/IP.
Пошукова машина (пошуковий двигун) – програмно – апаратний комплекс з веб-інтерфейсом, призначений для пошуку, серед електронних документів, в інтернеті.
Повнотекстовий пошук – Пошук тексту у базі даних документів виходячи з вмісту цих документів.
Перші версії програм повнотекстового пошуку передбачали сканування всього вмісту всіх документів у пошуку заданого слова чи фрази. При використанні такої технології пошук займав дуже багато часу (залежно від розміру бази), а в інтернеті було б неможливим. Сучасні алгоритми заздалегідь формують для пошуку так званий повнотекстовий індекс – словник, в якому перераховані всі слова та зазначено, в яких місцях вони трапляються. За наявності такого індексу достатньо здійснити пошук потрібних слів у ньому і тоді одразу буде отримано список документів, в яких вони зустрічаються.
SEO URL – це адреса сторінки, яка може зрозуміти не тільки робот, а й людина, так звана людинозрозуміла URL (ЧПУ).
КЕШ /cache – проміжний буфер зі швидким доступом до нього, що містить інформацію, яка може бути запитана з найбільшою ймовірністю. Доступ до даних у кеші здійснюється швидше, ніж вибірка вихідних даних із повільнішої пам’яті чи віддаленого джерела, проте її обсяг істотно обмежений проти сховищем вихідних даних.
CSS (Cascading Style Sheets) – це мова, яка відповідає за візуальне подання документів користувачеві.
Верстка веб-сторінок – це створення структури html-коду, що розміщує елементи веб-сторінки (зображення, текст тощо) у вікні браузера, згідно з розробленим макетом, таким чином, щоб елементи дизайну виглядали аналогічно макету. … Це створений із спочатку намальованого макета зовнішній вигляд сайту.
Посилальна маса – Cукупність всіх активних (клікабельних) посилань, розміщених в Інтернеті, які переадресують користувача на сайт, що оптимізується, за винятком тих, які розміщені на самому сайті. Тобто посилальною масою називають усі активні посилання, які оптимізатор розміщує на сторонніх ресурсах.
Посилальна вага –сукупний кількісний показник значущості посилання для пошукової системи, якість посилання для ПС.
Характеристики, що описують вагу посилання:
Оцінюючи ваги посилань з урахуванням характеристик сайту оптимізатори не використовують кількісних заходів. Важливість посилань описується суб’єктивними характеристиками: «це посилання має велику вагу, тому що».
Рендеринг – відтворення сторінок пошуковим роботом. Тобто індекс на цьому етапі індекс потрапляє не тільки HTML розмітка, але вся сторінка в такому вигляді, в якому її бачимо ми через браузер.
Індексування – пошукова система аналізує текст, зображення та відеофайли на сторінці та зберігає інформацію про них в індексі, який є великою базою даних.
Редирект 301 (301 Permanent Redirect) – найбільш доброзичлива для пошукових систем переадресація на нову адресу. У його використанні, зазвичай, позиції у пошуковій системі зберігаються, т.к. по ньому передається посилальна вага.
Використовується у кількох випадках:
- при зміні домену
- при перенесенні сторінки сайту
- для склеювання імені сайту з www і без нього
Одноразове, остаточне та зрозуміле для пошукового робота переміщення ресурсу на нову URL-адресу.
Хостинг – це послуга розміщення даних на сервері провайдера. Також хостингом (collocation) називається розміщення у дата-центрі провайдера клієнтського обладнання, котрого цей провайдер надає свої канали передачі з високою пропускною спроможністю.
Сайт-акцептор – одержувач посилання із сайту-донора Синонімом терміна акцептор є термін реципієнт.
Внутрішнє посилання – посилання з однієї сторінки на іншу. У комплексі ці посилання формують внутрішнє перелінкування.
Домен – це символьне ім’я, яке слугує для визначення області в мережі Інтернет, має ієрархію. Може складатися з:
- букв від “A” до “Z” у разі англомовних доменів
- від «А» до «Я» російськомовних
- цифр від 0 до 9
- дефіси «-»,
- Не можна використовувати “прогалини” або підкреслення “_”.
Приклад виглядає доменне ім’я:
www.seobanda.com або in.ua ,
де www – це три символи, які означають “Всесвітнє павутиння” (World Wide Web)seobanda – вибрана назва сайту
.com – домен першого рівня
in.ua;– доменна зона третього рівня, яка визначає місцезнаходження. У цьому випадку це Україна.
Загальний простір імен Інтернету працює завдяки системі доменних імен — DNS.
Фактори ранжирування – параметри алгоритму пошукових систем визначення позицій сайтів у видачі. ПС має сотні факторів різного ступеня важливості.
Види факторів ранжирування:
- Текстові фактори – відповідність документа запиту користувача та ступінь задоволення його потреб (інтенту).
- Технічні фактори – швидкість завантаження сторінок, коди відповіді сервера, наявність дублів.
- Хостові фактори – вік та назва домену, доменна зона, безпека з’єднання.
- Посилальні фактори (зовнішні) – зв’язки з іншими ресурсами у веб-просторі.
- Комерційні чинники – наявність цін, акцій, телефонів, офісу, умови купівлі та інших.
- Поведінкові фактори (скор. ПФ) – час на сайті, глибина перегляду, здійснення цільових дій на сайті і т.д.
Асессор – людина, яка оцінює документ на відповідність запитам і потребам користувачів. Асесори ставлять оцінку в чисельному вираженні, орієнтуючись на посібник, що присутній у відкритому доступі й активно використовується вебмайстрами під час створення та просування сайтів.
Ключові запити та частотності
Ключові запити (пошукові запити або просто ключі) – це фрази, які вводять у форму пошуку відвідувачі пошукових систем
Частотність запиту – визначається за кількістю разів введення користувачами в пошуковій системі конкретної фрази або слова протягом місяця або року. Конкретні числові показники частотності визначаються залежно від Пошукові запити розподіляються оптимізаторами на:
- високочастотні;
- середньочастотні;
- низькочастотні;
- мікро-низькочастотні.
Види частотностей у пошукових операторах
Оператор | Назва | Дія |
IN | Базова частотність | Без фіксації. Беруть участь усі запити з входженнями заданих слів у будь-якій кількості, формі та порядку |
[IN] | Базова частотність у дужках | Фіксація порядку слів |
[!IN] | Базова частотність у дужках із «!» знайомий | Фіксація порядку та форми слів |
“В” | Точна частотність | Фіксація кількості слів у запиті |
“!IN” | Уточнена частотність | Фіксація кількості та форми слів у запиті |
“[IN]” | Уточнена частотність у дужках із «!» знайомий | Фіксація кількості та порядку слів у запиті |
“[!IN]” | Абсолютно-точна частотність | Фіксація кількості, форми та порядку слів у запиті |
Нульова позиція (zero-click) – швидкі відповіді пошукових систем, поза основною видачею та рекламою, наприклад: питання та відповіді, картки компаній на картах тощо.
Види ключових запитів
Геозалежними – слова та фрази, видача за якими різниться залежно від регіону;
Комерційними – запити, якими видача переважно комерційна (що спонукає зробити купівлю);
Інформаційними – запити, що вводяться з метою отримання інформації;
Брендовими – фрази, що включають назву конкретного бренду.Позиція сайту по ВЧ/СЧ/НЧ запитам безпосередньо корелюють із отриманим трафіком. Чим вищий сайт у видачі за ВЧ, СЧ, НЧ запитів, тим більше трафік.
Внутрішня оптимізація
Внутрішня оптимізація (On Page SEO) – група заходів, націлених на покращення показників сайту за факторами ранжирування, що належать до вмісту (контент, зручність користування ресурсом тощо), а також покращення взаємодії сайту з роботами пошукових систем.
Ранжування сайту – процес сортування сайтів у пошуковій видачі за спаданням релевантності.
Релевантність та пертинентність – Іноді релевантність плутають із пертинентністю — суб’єктивною оцінкою користувачем відповідності якості отриманої інформації зробленому запиту.
Різниця в тому, що релевантність оперує цілим поєднанням критеріїв, включаючи саму пертинентність, а також вміння користувача робити правильний запит по темі, що його цікавить.
Перелінковка (від англ. link – посилання) – процес зв’язування гіперпосиланнями різних сайтів та сторінок одного сайту між собою. Відповідно, перелінковка поділяється на зовнішню та внутрішню.
Внутрішня перелінковка – полягає у зв’язуванні гіперпосиланнями між собою сторінок одного ресурсу. Причому під таким зв’язуванням розуміється не поодиноке проставлення посилань зі сторінки на сторінку, а система посилань, їхнє поєднання, що забезпечує цілісність всього ресурсу.
Основні завдання, які вирішує внутрішнє перелінкування, це:
- Підвищення юзабіліті. Тобто вона робить сайт зручнішим і зрозумілішим для користувача, покращує суб’єктивне його сприйняття.
- Просування сторінок. За допомогою внутрішньої перелінковки ведеться просування за низькочастотними запитами, тобто за тими, з якими користувачі звертаються до пошукової системи відносно рідко.
- Збільшення авторитету сторінок. Будь-яка сторінка, яка отримала посилання, збільшує свій авторитет.
- Прискорення індексації веб-сайту.
Дзеркало (сайту) – точна копія сайту, розміщена в Інтернеті. Дзеркала створюють головним чином для зниження навантаження на головний сайт.
Дзеркаються в основному сайти, які схильні до хвилеподібного відвідування користувачами, коли з’являється ризик відмови сайту через його перевантаженість. Проте цілями створення дзеркал можуть бути інші. Наприклад, резервування даних, щоб уникнути втрат при можливих збоях серверного обладнання. Іноді віддзеркалюють сайти, адресу яких користувач може написати по-різному. Наприклад, можна написати “telefon”, а можна “telephone”. Щоб користувач у будь-якому випадку потрапив на потрібний сайт, створюють дзеркало.
Юзабіліті (Usability) – зручність та простота у використанні, інтуїтивна зрозумілість.
У контексті нашої роботи:
Якщо про сайт говорять, що у нього «хороше юзабіліті» — мається на увазі, що в ньому можна просто (інтуїтивно) розібратися, знайти потрібний тобі товар, послугу або інформацію, дружнє та логічне розташування елементів. Також означає і більший контакт з потенційним покупцем за допомогою професійно серйозного дизайну, подання правильної інформації тоді, коли вона потрібна.
Структура сайту – основні розділи (підрозділи), у тому числі складається сайт. Система взаємного розташування та взаємозв’язків файлів (сторінок) сайту.
Під час планування структури сайту необхідно продумати кілька основних речей: структуру каталогів, структуру навігації, необхідність заставки сайту.
Зовнішня оптимізація
SERP (Search Engine Results Page) – сторінка результатів видачі пошуку. On-SERP SEO – заходи, спрямовані на покращення клікабельності сніпету та розширення присутності сайту в інших типах видачі.
Зовнішня перелінковка – зв’язування декількох різних сайтів гіперпосиланнями, що ведуть зі сторінок одного на сторінки іншого. Оскільки кожен веб-ресурс у «розумінні» пошукових роботів має свою вагу (інакше: авторитет), то й посилання з різних сайтів мають для них неоднакову цінність. Тому, посилання з авторитетнішого сайту на менш авторитетний, однозначно піднімає авторитет останнього і збільшує його шанси на кращі показники в ранжируванні. Посилання з менш авторитетного на сайт, що має більшу вагу, і посилання між сайтами однієї «вагової категорії», у разі правильно організованого перелінкування, додають авторитет обом, але меншою мірою, ніж у першому описаному випадку.
Вихідні посилання – посилання на сторінках сайту, які ведуть на сторінки інших сайтів в Інтернеті.
Беклінк (Синоніми беклінка: зворотне посилання, бекі) – це посилання з іншого ресурсу, яке веде на будь-яку сторінку вашого сайту і впливає на його популярність.
Чим більше беклінків має ваш сайт, тим він популярніший і тим вище займає позиції в пошукових системах за тими ключами, які описані в цьому посиланні. Отримувати беклінки досить складно, для цього треба намагатися робити свій ресурс інформативним, корисним та унікальним, тоді інші люди обов’язково будуть на нього посилатися.
Кількість беклінків у кожній пошуковій системі може бути різною і залежить від ряду факторів (наприклад, доступність сторінки даному пошуковику, наявність посилання певних атрибутів і т.д.).
Також перевірити беклінки можна приблизно за допомогою пошукової системи Google!, використовуючи наступну конструкцію в мові запитів:
linkdomain:seobanda.com -site:seobanda.com
Аналізуючи беки своїх конкурентів, можна визначити методи їхнього просування, ефективність просування та розробити план для розкрутки свого сайту.
Біржа посилань – спеціалізований інтернет-ресурс, на якому відбувається купівля та продаж посилань. Сенс діяльності біржі посилань в наступному: на майданчику біржі вебмайстер продає місце під посилання на своєму сайті, а оптимізатор купує право розмістити посилання на ресурс, що просувається на сайті вебмайстра. Залежно від часу розміщення посилань є два види бірж посилань. На біржах першого виду заслання продаються для вічного розміщення. Однією з таких бірж є Gogetlinks. На інших біржах оптимізатор може купити посилання на певний термін, зазвичай, це один календарний місяць. Такими майданчиками продажу та покупок посилань є, наприклад, біржі XAP та SAPE. Хоча, як правило, оптимізатор завжди може вибрати в рамках однієї і тієї ж біржі — чи розміщуватись його посиланням на якийсь термін чи назавжди. Справа в ціні питання, що влаштовує оптимізатор. Крім цього, одна біржа посилань від іншої може відрізнятися наявністю можливості автоматизованого розміщення посилань.
Донор – сленговий термін, що позначає сайт, який передає свою вагу іншому сайту – акцептору, за допомогою посилання. Статистична вага передається від донора до акцептора за допомогою посилань, розміщених на ньому. Приклад розміщення посилання на сайті донорі можна переглянути.
Зовнішнє посилання може бути як вхідним, так і вихідним. У першому випадку вона означає, що на ваш сайт посилається зовнішній ресурс, у другому випадку зовнішнє посилання означає, що ви посилаєтеся на зовнішній ресурс.
Коли говорять про зовнішні посилання, необхідно уточнювати про які саме йдеться. Правильно використовувати термін “вихідне посилання” замість “вихідне зовнішнє посилання”. У випадку з вхідною правильно використовувати термін зворотне посилання, щоб співрозмовникам було зрозуміло предмет розмови.
Текстова оптимізація
Контент – інформація, наповнена сайтом (текст, зображення, відео тощо). Чим більший вміст сторінки відповідає запиту користувача, тим вона більш релевантна.
Семантичне ядро сайту – база пошукових слів, їх словосполучень та морфологічних форм, що найбільш точно характеризують електронний документ (сторінку), товари або послуги, які пропонує сайт.
Мета-теги – теги, розміщені в розділі <head> HTML сторінки, за допомогою яких веб-майстри можуть надавати пошуковим системам інформацію про свої сайти. Метатеги можна використовувати для надання відомостей різним пошуковим системам, і кожна система обробляє метатеги лише заданого формату, ігноруючи інші.
Тег – елемент мови гіпертекстової розмітки (наприклад XML, HTML)
Поширені мета-теги:
- – <meta name=”description” content=”Опис сторінки” />
- <title>Назва сторінки</title> — Хоча технічної точки зору це не метатег, він часто використовується разом із «описом». Зміст цього тега зазвичай показується як назва сторінки в результатах пошуку (і, звичайно, в браузері користувача).
- – <meta name=”robots” content=”…, …” />
- – <meta name=”googlebot” content=”…, …” />
Ці метатеги дозволяють контролювати сканування та індексування пошуковими системами. Метатег robots застосовується до всіх пошукових систем, а Googlebot лише до Google. За замовчуванням задаються значення “index, follow” (та саме, що «all»), і їх треба визначати. Google розпізнає наступні значення (вказуючи кілька значень, розділяйте їх комами):
- noindex: забороняє індексування сторінки
- nofollow: забороняє роботу Googlebot переходити за посиланнями на цій сторінці
- nosnippet: забороняє показувати фрагмент змісту у результатах пошуку
- noodp: забороняє використання альтернативного опису з ODP/DMOZ
- noarchive: забороняє Google показувати посилання Збережено у кеші для сторінки.
- unavailable_after:[date]: дозволяє вказати точну дату та час, коли необхідно припинити сканування та індексування цієї сторінки
- noimageindex: дозволяє зазначити, що ви не хочете вказувати свою сторінку як джерело посилання для зображення, що відображається в результатах пошуку Google.
Тепер цю інформацію можна вказувати і в заголовку сторінок за допомогою команди НТТР-заголовка X-Robots-Tag. Її рекомендується використовувати, щоб виключити з індексу файли, формат яких відрізняється від HTML (наприклад, зображення чи інші типи документів).
Title – заголовок електронного документа (web-сторінки). Не є частиною документа і не відображається безпосередньо на веб-сторінці.
Тег виконує безліч завдань, як прямо, так і побічно. Нижче описано, яку роль виконує заголовок сторінки.
За текстом заголовка користувач отримує додаткову інформацію, що це за сайт, на якому він знаходиться і як називається поточна сторінка.
У результатах пошуку за ключовими словами, пошукові системи використовують заголовок сторінки для вказівки посилання на цей документ. Цікаво написаний заголовок, який містить ключові слова, приверне більше уваги відвідувачів та збільшить шанси на те, що сайт відвідає більше людей.
Description – мета тег, що містить кратний опис веб-сторінки.
У деяких випадках пошукова система може підтягувати вміст Description у результати пошуку у вигляді сніпету.
H1 – є заголовком першого рівня до Html сторінці. Усього шість рівнів заголовків усі вони відображаються жирним шрифтом. Заголовок першого рівня має найбільший розмір шрифту і має найбільше значення для пошукових систем щодо інших заголовків.
Сніппет – короткий опис веб-сторінки в результатах пошуку.
Вам також може сподобатися
Що таке юзабіліті тестування та який вид краще обрати
Юзабіліті тестування - це методологія, яка використовується для оцінки зручності використання веб-сайту та покращення користувацького досвіду. Це процес...
Типові помилки SEO просування і способи їх виправлення
SEO помилки можуть негативно вплинути на успішність сайту та рівень конверсії. Необхідно ознайомитись з найбільш розповсюдженими
Як використовувати візуальний контент для залучення аудиторії?
Уявімо ситуацію: ви створили сайт, наповнили його інформативним і цікавим текстом, однак, стратегія залучення споживача тільки текстом більше не працює, крім того,...